Előadóművész

Inspiráció, szenvedély és kreativitás, ezek összhangja mozgatja a művészetet. Az egyensúly megtartásához, az ismertség eléréséhez azonban ma már több kell, mint elhivatottság, kitartás és tehetség.

Médiatechnikák
oktatása

Kommunikációs
technikák

Karriertervezés, siker
és kudarc feldolgozás

Self
branding

Médiatechnikák oktatása

Az az előadóművész, aki megmutatja tehetségét a közönségnek, arra folyamatosan egyre több figyelem irányul. Az általa közvetített művészet, és érték hatást gyakorol az emberekre, formálja a közízlést, példaértékű, sokszor követendő a rajongók számára. Ismertségét a média erősíti, támogatja a televízió, rádió, írott és online sajtó segítségével. A különböző megjelenési formák azonban más-más médiatechnikát igényelnek az egyéni karakter figyelembevételével. Aki tudatosan használja karrierje alakításához a média építő segítségét, annak ismernie kell a média-megjelenés alapjait, mint például a verbális és nonverbális kommunikáció, beszédtechnika, külső megjelenés, kamerák, mikrofonok előtti magatartás szabályai, azok előnyei, hátrányai.

Kommunikációs technikák

Az előadóművészek sikeréhez, elismertségének megszerzéséhez a XXI. században már nem elég a tehetség, a kreativitás, és a szenvedély. Állandó kapcsolatot kell tartaniuk a közönséggel, felkelteni, fenntartani az érdeklődést az általuk képviselt művészet, és érték iránt, meg kell jelenniük a televíziós és rádiós interjúkban, az írott sajtóban, a közösségi médiában – ennek egyik legfontosabb eleme, hogy mit és hogyan kommunikálnak. Amennyiben pozitív képet és produktív kapcsolatokat szeretnének kialakítani, akkor tudatos online és offline kommunikációt kell felépíteniük. A kommunikációs technikák része a beszéd- és előadókészség fejlesztése, a tárgyalási technikák ismerete, a hatékony konfliktus kezelés, és az asszertív valamint a verbális és nonverbális kommunikáció eszköztárának elsajátítása.

Karriertervezés, siker és kudarc feldolgozás

Az előadóművészek munkája az önkifejezésról szól, azonban ahhoz, hogy ezt minél több szintéren és minél hosszabb ideig meg tudják mutatni, jól felépített, megtervezett stratégia szükséges. A sikeres és eredményes karrierhez ma már nem elég a szenvedély és a kreativitás, minden művésznek ki kell lépnie eddigi komfortzónájából, és egy racionális üzleti világban kell tudniuk boldogulni.
A lélek gondozása természetesen nem elhanyagolható emellett, ahogy a megfelelő önbizalom, önismeret és helyes önértékelés kialakítása sem. Meg kell tanulniuk a sikereket értékelni és fenntartani, a kudarcokat, kritikákat feldolgozni, és azokból előnyt kovácsolni. Az előadóművészek szakmai pályája állandó hullámzást mutat, ennek ismeretében a csendesebb periódusok a tudatos építkezés korszakává válhatnak.

Self-branding

„Énmárkánk egyenlő azzal, amit mások mondanak rólunk, amikor kilépünk a szobából.” – Jeff Bezos

Minden előadóművészek fontos, hogy olyan képet alakítson ki magáról, amely megfelel személyiségének, a céljainak illetve pozitívan formálja a nyilvánosság véleményét. Egy művész megítélésében fontos szerepe van az egyediségnek, a stílusos megjelenésnek, a céltudatos kommunikációnak és nem utolsó sorban az általa közvetített értéknek. Annak aki saját kezébe veszi életének irányítását karrierje alatt és azt követően is megfelelő énmárkát kell kialakítania. A self-brandig alapja az önismeret, illetve a tudatos építkezés erősségeinkre, képességeikre, majd az ezzel összhangba hozott professzionális online és offline kommunikáció, amelyhez elengedhetetlen a külső segítség, egy szakértő és tapasztalt tanácsadó.