Médiaszemélyiség

Reflektorfénybe kerülni nem könnyű feladat, de megvalósítható. Ám huzamosabb ideig ott maradni – igazi kihívás. A nyilvánosság felemel, de negatív kritikáival rombolhat is. A siker kulcsa a kiegyensúlyozottság, a megfelelő önismeret, és a jól felépített kommunikáció.

Médiatechnikák
oktatása

Kommunikációs
technikák

Karriertervezés, siker
és kudarc feldolgozás

Self
branding

Médiatechnikák oktatása

Aki a reflektorfényben éli az életét, az folyamatosan a nyilvánosság figyelmének középpontjában áll. Tettei, megnyilvánulásai sokak számára példaértékűek, követendőek nem mindegy tehát, hogy egy médiaszereplő hogyan viselkedik és hogyan jelenik meg az emberek előtt a média közvetítésével. A megjelenési formák különbözőek: televízió, rádió, írott és online sajtó – amelyek mind más médiatechnikát igényelnek az egyéni karakter figyelembevételével. Pozitív képet csak az a közszereplő alakíthat ki magáról, aki ismerni a média-megjelenés alapjait, mint például a verbális és nonverbális kommunikáció, beszédtechnika, külső megjelenés, kamerák, mikrofonok előtti magatartás szabályai, azok előnyei, hátrányai és ezeket tudatosan alkalmazza.

Kommunikációs technikák

A médiaszemélyiségek munkájuk során folyamatos kapcsolatban állnak a nyilvánossággal, így magánemberként is kiemelt figyelemben részesülnek. Életük szinte minden perce a nyilvánosság előtt zajlik, televíziós és rádiós interjúkat adnak, megjelennek az írott sajtóban, a közösségi médiában illetve rendezvényeken szerepelnek és saját karrierjük építése közben menedzserekkel, szponzorokkal, megrendelőkkel tárgyalnak – fontos tehát hogy mit, és hogyan kommunikálnak. Amennyiben pozitív képet és produktív kapcsolatokat szeretnének kialakítani, akkor tudatos online és offline kommunikációt kell felépíteniük. A kommunikációs technikák része a beszéd- és előadókészség fejlesztése, a tárgyalási technikák ismerete, a hatékony konfliktus kezelés és az asszertív valamint a verbális és nonverbális kommunikáció eszköztárának elsajátítása.

Karriertervezés, siker és kudarc feldolgozás

Reflektorfénybe kerülni nem könnyű feladat, de kitartó munkával, elkötelezettséggel megvalósítható. Huzamosabb ideig ott maradni viszont már jóval nehezebb. A nyilvánosság felemel, de negatív kritikáival rombolhat is. Ahhoz, hogy egy médiaszemélyiség tartósan képes legyen fenntartani az érdeklődést saját maga iránt és mindig kiegyensúlyozott legyen – megfelelő önbizalom, önismeret és helyes önértékelés szükséges. Mindezek mellett elengedhetetlen, hogy aki a médiában dolgozik, az tisztában legyen a médiavilág törvényszerűségeivel, írott és íratlan szabályaival. Tudatosan kell tehát készülni a szakmai pályára és akár egy jövőbeli karrierváltásra. Ehhez meg kell tanulni a sikereket értékelni és fenntartani, a kudarcokat feldolgozni, tanulni és előnyt kovácsolni belőlük.

Self-branding

Mindenkinek van énmárkája függetlenül attól, hogy tudatosan építi-e. Aki a médiában tevékenykedik annak különösen fontos, hogy olyan képet alakítson ki magáról, amely megfelel személyiségének, a céljainak illetve pozitívan formálja a nyilvánosság véleményét. Egy médiaszemélyiség megítélésében fontos szerepe van az egyediségnek, a stílusos megjelenésnek és a céltudatos kommunikációnak. Annak aki saját kezébe veszi életének irányítását karrierja alatt, és azt követően is megfelelő énmárkát kell kialakítania. A self-brandig alapja az önismeret, illetve a tudatos építkezés erősségeinkre, képességeikre, majd az ezzel összhangba hozott professzionális online és offline kommunikáció, amelyhez elengedhetetlen a külső segítség, egy szakértő és tapasztalt tanácsadó.